Bauturi calde in timpul efortului fizic

Cu totii am auzit cand eram mici fraza “nu bea rece ca faci rosu in gat”. In special dupa ce depuneam efort.

In contradictie cu ea, acum ne vine sa bem ceva rece dupa un antrenament, in special vara.

Dar este acest lucru corect?

Corpul se incalzeste foarte mult in timpul antrenamentelor, deoarece inima bate mult mai rapid si pompeaza sangele mai puternic. Asta ne da senzatia de sete si nevoia de a bea ceva cat mai rece. Dar bauturile reci pot afecta corpul daca sunt consumate dupa un antrenament. Combinatia corp cald – bautura rece poate creea un soc termic. Acesta poate continua cu dureri de cap, senzatii de greata, dureri de burta, raceli. De asemenea, gatul poate fi iritat, de acolo expresia “rosu in gat”, ceea ce duce la raceli destul de grave.

Desi nu pare folositor, lichidul cald ajuta corpul cel mai bine, hidratandu-l fara sa il afecteze. Pot fi combinate usor cu siropuri pentru a avea un gust mai placut sau cu suplimente nutritive pentru a ajuta antrenamentul.

Din experienta ca sportiv, la competitii de tip maraton, triatlon si ciclism se consuma multe ceaiuri sau apa usor incalzita cu diverse suplimente alimentare adaugate. Personal, prefer sa imi fierb apa, sa ii adaug sirop sau zahar pe baza de fructe si sa o las sa ajunga la temperatura preferata. Sau o pun intr-un termos in cazul in care competitia se desfasoara intr-o perioada mai rece.

La BodyFit Cotroceni avem grija de sanatatea dumneavoastra si vrem sa va indrumam spre antrenamente cat mai corecte

Distribuie daca ti-a plăcut...